Sint-Hubertusprocessie Elewijt
Ondersteuning
Geen processie zonder mensen die zich bezig houden met de organisatie ervan:
1. het processiecomité is verantwoordelijk voor
- de organisatie en de financiën van de processie,
- voor de organisatie van de eetnamiddag (voor de financiering van de processie)
- en neemt de beslissing of de processie doorgaat (afhankelijk van de weersomstandigheden)
2. het processieteam
- helpt mee bij de praktische voorbereidingen
- helpt mee bij de activiteiten van de processie
- helpt mee bij de eetnamiddag
- optimaliseert de werking
3. werkgroepen ‘ad hoc’
- worden tijdelijk samengesteld om een bepaald thema uit te werken
- voorbeeld is de werkgroep Parcum die het dossier voorbereidt voor de
Maar een processie kost ook geld!
Wat zijn onze uitgaven?
- voor de processie:
o sommige groepen van buiten Zemst moeten betaald worden
o jaarlijks worden een paar kleren vervangen, hersteld of gehuurd
o de Hubertuskoeken die na de slotviering uitgedeeld worden
o de receptie na de slotviering
- de broodjes die na de Sint-Hubertusviering in november uitgedeeld worden
- administratieve kosten
- website
Wat zijn onze inkomsten?
- een belangrijke bron van inkomsten vormt de jaarlijkse eetnamiddag
- de gemeente Zemst kent ons jaarlijks ook een kleine subsidie toe
We zijn onze sponsors heel dankbaar:
- uitvaartzorg Nees
- en uitvaartzorg Anthony Verheyden voor het gratis verzorgen van alle drukwerk: flyers, folders, affiches, …
- de Kerkfabriek voor de materiële steun zoals opslagruimte en kledij
- Spar Elewijt voor de mooie fruitmand die tijdens de eetnamiddag kan gewonnen worden
- alle bakkers van de taarten voor de eetnamiddag
Alle hulp is heel erg welkom!
Heb je suggesties of wil je graag helpen, neem dan contact met ons op.